10 نمایشگاه هنری برتر سال 2019

نمایشگاه های هیجان انگیزی که در سال جاری با انرژی و حرارت زیادی ارائه شده اند، تجربه هایی همه جانبه و مشارکتی را ارائه داده و بازدید کنندگان را با موضوعات ضروری در مقیاس هایی از کوچک تا مقیاس آثار یادمانی، درگیر کرده اند. سال 2019 میزبان نمایش های جالب و تاثیرگذاری در موزه ها و گالری های سراسر جهان بود؛ از یک نمایشگاه هنری زیر آب با هدف بالا بردن آگاهی از آلودگی های پلاستیکی گرفته تا نمایشگاه  ‘machine hallucination’با هوش مصنوعی در نیویورک. با ادامه مرورهای سالانه ما که درباره مهم ترین اتفاقات سال است ، نگاهی به 10 نمایشگاه های هنری 2019 که در 12 ماه گذشته ارائه شده اند

TOP 10 art exhibitions of 2019

the most exciting and hotly anticipated exhibitions this year offered immersive and participatory experiences, engaging visitors with urgent topics that spanned from small to monumental in scale. from an underwater art exhibition that aimed to raise awareness of plastic pollution, to an AI-powered ‘machine hallucination’ in new york, 2019 packed a host of compelling and often provocative shows in museums and galleries around the globe. continuing our annual round up of the year’s most talked about stories, we look back the TOP 10 art exhibitions of 2019 featured on designboom over the past 12 months

1

1 – andreas franke پرتره را در زیر دریا به نمایش می گذارد

اولین کسی که در لیست 10 نمایشگاههای برتر ما قرار دارد، عکاس وینی است که پروژه “اقیانوس پلاستیکی” در زیر آب، با هدف افزایش آگاهی از آلودگی پلاستیک را به نمایش می گذارد. نمایشگاه زیر آب، در دسترس هر کس که به اندازه کافی شجاع بود تا از اعماق 40 تا 50 متر پایین بیاید قرارداشت و  شامل 24 تصویر پرتره از مردم در حال غرق شدن در دریای پلاستیک بود. “اقیانوس پلاستیکی” از 25 ماه مه تا 25 آگوست در USS general hoyt s vandenberg در سواحل غربی در فلوریدا در زیر آب نمایش داده شد و غواصانی از سراسر جهان دعوت شده اند تا از این تاسیسات دیدن کنند.

andreas franke exhibits 24 portraits under the sea

the first on our list of TOP 10 art exhibitions is vienna-based photographer andreas franke’s ‘plastic ocean’ project underwater, in a bid to raise awareness of plastic pollution. the underwater exhibition, which was available to anyone brave enough to descend to depths of 40 to 50 meters, contained 24 of franke’s portraits of people drowning in a sea of plastic. ‘plastic ocean’ was shown underwater from may 25 – august 25 aboard the wreck of the the USS general hoyt s. vandenberg off the coast of key west, florida, with divers from around the world invited to check out the installation

2

2 – yayoi kusama “من هرروز برای عشق دعا می کنم” را  در david zwirner  نیویورک ارائه می دهد

” من هر روز برای عشق دعا می کنم ” yayoi kusama از 14 دسامبر در گالری دیوید زورنر در نیویورک برای عموم افتتاح شد. این نمایشگاه دو طبقه شامل چهار بخش است که آخرین الحاقات این هنرمند در مجموعه نقاشی ها، تاسیسات تاثیرگذار و مجسمه ها را نشان می دهد. بازدید کنندگان همچنین می توانند به طور رایگان، اشعار شخصی kusama را كه قبلاً منتشر نشده است، بخوانند. گالری ایالت دیوید زورنر اظهار داشت : ” kusama  یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم و بیست و یکم است که در تاریخ هنر موقعیت منحصر به فردی دارد.”

yayoi kusama presents ‘EVERY DAY I PRAY FOR LOVE’ at david zwirner new york

yayoi kusama’s long-anticipated ‘EVERY DAY I PRAY FOR LOVE’ opened to the public through december 14 at david zwirner gallery in new york. the two-story exhibition comprised four segments that highlight the artist’s latest additions to her collection of paintings, immersive installations, and sculptures. at free of charge, visitors will also have the opportunity to read personal poems of kusama’s that have never been published before. considered to be ‘one of the most influential artists of the twentieth and twenty-first centuries,’ states david zwirner gallery, ‘kusama occupies a unique position within art history.’

3

3- نمایشگاه طلایی takashi morakami برای نمایش در هونگ کنگ

تاکاشی موراکامی در یک نمایشگاه گسترده میهمانان را به یک دنیای تاریک از طلای براق برای کاوش در جهان چند وجهی این هنرمند ابر ستاره ژاپنی دعوت می کند. این نمایشگاه با عنوان ‘MURAKAMI vs MURAKAMI’ ، از 1 ژوئن تا 1 سپتامبر –  ارائه شده و یک تجربه همه جانبه با بیش از 60 نقاشی، مجسمه سازی ، طراحی ، فیلم و آثاری بر دیوارها و کف می باشد و تمام سه طبقه گالری هنر معاصر  tai kwun’s JC  را در برمی گیرد. آیکون های گل امضای او و سبک امضای superflat با وسواس و تکراری با هم ترکیب و نمایش داده می شود و هر دو دیوار و بوم را تزئین می کند. در همین حال ، چهره هایی از tan tan bo ، بر اساس شخصیت مانگا توسط نویسنده ژاپنی مانگا mizuki shigeru به عنوان شبحی ظاهر می شوند که پیچ و تاب می خورد و مایعاتی را به رنگ های خیالی و با شکوه از بدنش خارج می کند.

takashi murakami drenches exhibition in gold for hong kong show

takashi murakami invites guests into dark world of shiny gold in an extensive exhibition exploring the multifaceted universe of the japanese super-star artist. titled ‘MURAKAMI vs MURAKAMI,’ the exhibit – presented from june 1 – september 1 — is an immersive experience featuring more than 60 paintings and sculptures, plus drawings, video, and wall and floor art and takes over all three stories of tai kwun’s JC contemporary art gallery. his signature flower icons and superflat signature style is obsessively and repetitively combined and represented, decorating both walls and canvases. meanwhile, figures of tan tan bo, the artist’s alter-ego based on a manga character by japanese manga author mizuki shigeru, appear as phantoms writhing while spewing out bodily fluids in glorious psychedelic colour

4

4- refic anadol  “توهم ماشین” را  در ARTECHOUSE در بازار چلسی نیویورک ارائه می دهد

ارائه دهنده هنر دیجیتال ARTECHOUSE اولین نمایشگاه خود را در شهر نیویورک ارائه می دهد: توهم ماشین که توسط هنرمند ترک و مستقر در لس آنجلس Refik anadol، ایجاد شده است. نمایشگاه هنرهای دیجیتال جذاب و غوطه ور کننده – از 6 سپتامبر تا 17 نوامبر در اتاق دیگ بخار تاریخی بازار چلسی واقع شده است و یک فضای گالری زیر زمینی به مساحت 6000 متر مربع در زیر محوطه اصلی بازار می باشد که به عنوان مقصدی برای نمایشگاه های به روز و تجربی است. توهم ماشین “اولین نمایشگاه انفرادی در مقیاس بزرگ در نیویورک و اولین نمایشگاه او در شهر است که از هوش مصنوعی استفاده می کند. “آزمایش واقعیت سینتیکی” از الگوریتم های یادگیری ماشین در مجموعه داده های بیش از سه میلیون تصویر استفاده می کند و هر لحظه نمایانگر انتخاب گسترده ای از سبک ها و حرکات معماری است و ارتباطات پنهان بین این لحظه ها را در تاریخ نشان می دهد.

refik anadol induces a ‘machine hallucination’ at ARTECHOUSE in NY’s chelsea market

digital art presenter ARTECHOUSE presents its first exhibition in new york city: machine hallucination. generated by los angeles-based, turkish artist refik anadol. the immersive digital art exhibition – presented from september 6 – november 17 — is situated in chelsea market’s historic boiler room, a 6,000-square-foot subterranean gallery space beneath the market’s main concourse, which serves as a destination for cutting-edge and experiential exhibitions. ‘machine hallucination’ is the artist’s first large-scale solo exhibition in new york and his first exhibition in the city to make use of artificial intelligence. the ‘synesthetic reality experiment’ makes use of machine learning algorithms on a dataset of more than three million images. each moment represents a wide-ranging selection of architectural styles and movements and reveals the hidden connections between these moments in history

5

5-Cerith Wyn Evans  ، طرح های نئونی را در نمایشگاه انفرادی در Hangarbiccoca میلان آویزان کرد

pirelli hangarbicocca در میلان  ” گاز درخشان کننده” ، بزرگترین نمایشگاه انفرادی هنرمند ویلزی  Cerith Wyn را از 31 اکتبر 2019 تا 23  فوریه 2020 ارائه می دهد. این نمایشگاه با نظارت Roberta Tenconi و vicente todolí ، شامل 24 اثر از جمله مجسمه های تاریخی ، تأسیسات پیچیده یادمانی و تولیدات جدید می شود. این نمایشگاه با بیش از 5 هزار متر مربع از navate و قسمت های مکعبی pirelli hangarbicocca با هفت ستون نور بلند 20 متری ، افتتاح می شود. کار متشکل از اسکلتی از لامپهای لوله‌ای است که از سیلندرهایی در ارتفاعات مختلف مونتاژ شده است ، این کار به طور خاص برای این موقعیت ساخته شده است و با ایجاد یک رقص از نور و سایه کم نوری محیط را از بین می برد.

 cerith wyn evans hangs neon scribbles in solo exhibition at milan’s hangarbicocca

milan’s pirelli hangarbicocca presents ‘…the illuminating gas’ from october 31, 2019 – february 23, 2020 — the largest-ever solo exhibition of welsh artist cerith wyn evans. curated by roberta tenconi and vicente todolí, the exhibition presents 24 works, including historical sculptures, complex monumental installations and new productions. set over 5 thousand square meters of the navate and the cubo sections of pirelli hangarbicocca, the exhibition opens with seven imposing 20-meter-high light columns, ‘starstarstar/steer (totransversephoton)’. consisting of a skeleton of tubular lamps assembled from cylinders of various heights, the work was made specifically for the occasion, creating a choreography of light and shadow that invades the low-light setting

6

6 – teamlab مخازن نفتی سابق را با “جهان دیجیتال ذرات آب” در شانگهای پر می کند

دربین 10 نمایشگاه  هنری ما در سال 2019 ، teamlab یک موزه هنر جدید را در شانگهای در ماه مارس با یک نمایشگاه که از طریق دیجیتال به اکتشافات آبی می پردازد، افتتاح کرد. این نمایشگاه با عنوان “جهان ذرات آب در مخزن” پنج مخزن عظیم نفتی سابق را را تغییر شکل می دهد که یک پروژه موزه جاه طلبانه است و بعد از مدت ها انتظار برگزار می شود که به  درستی با نام “مخزن شانگهای”  نامیده شده است. teamlab  پنج تاسیسات را در سراسر فضا پخش می کند که در داخل یک مخزن نفتی سابق واقع شده اند و از فناوری های دیجیتال برای انتقال شگفتی های طبیعی استفاده می کند. در عنوان اثر ، “جهان ذرات آب در مخزن ، فراتر از مرزها” ، یک آبشار عظیم به نظر می رسد که فضای داخلی مخزن را به بیرون می ریزد ،و آثار دیگر یک سال شکوفا کردن گلهای فصلی و طرحی از امواج را نشان می دهد که برای تشکیل یک بدنه واحد و ناگسسته از آب به هم متصل می شوند.َ

teamlab fills former oil tanks with ‘digital universe of water particles’ in shanghai

also featured in our TOP 10 art exhibitions of 2019, art collective teamlab inaugurated the opening of a new art museum in shanghai in march with an immersive exhibition that explores water through digital manipulation. entitled ‘universe of water particles in the tank’ the exhibition transforms five massive former oil tanks that constitute a new ambitious and long-awaited museum project aptly named ‘tank shanghai’. located inside a former oil reservoir, teamlab exhibits five installations spread throughout the space, using digital technologies to convey natural wonders. in the title work, ‘universe of water particles in the tank, transcending boundaries,’ an enormous waterfall appears to cascade down the interior of the tank, while other works will depict a year’s worth of blooming seasonal flowers and a projection of waves that are connected to form a single, unbroken body of water

7

7- nous les arbres در  Fondation Cartier pour l’art contemporain(بنیاد کارتیه برای هنرهای معاصر)  نور جدیدی را روی درختان می افکند

با تأثیرات تخریب جنگل ها – چه انسانی و چه طبیعی – که به شدت در سراسر جهان احساس می شود ، نمایشگاهی با نام Fondation Cartier pour l’art contemporain طنین انداز آخرین تحقیقات علمی می شود و می کوشد نور جدیدی را بر روی درختان بتاباند. این نمایشگاه – که از 5 ژانویه سال 2020 در پاریس دیده می شود ، در اطراف چندین گروه بزرگ آثار برپا می شود و جمعی از هنرمندان، گیاه شناسان و فیلسوفان را کنار هم گرد می آورد و به چهره های بی شماری می پردازد که از طریق سفر زیبایی شناختی یا علمی خود ، با درختان پیوندی صمیمی و صمیمی برقرار کرده اند. designboom در نمایشگاه که به نام “درختان” خوانده می شود حضور پیدا کرد تا اطلاعات بیشتری در مورد گونه های گیاه شناسی و خصوصیات غیر منتظره آنها پیدا کند.

nous les arbres at fondation cartier pour l’art contemporain sheds new light on trees 

with the effects of deforestation — both human-driven and natural — being keenly felt around the world, an exhibition at fondation cartier pour l’art contemporain echoes the latest scientific research and seeks to shed new light on trees. bringing together a community of artists, botanists, and philosophers, the exhibit — which is on view in paris until january 5, 2020 — is organized around several large ensembles of works, giving voice to numerous figures who, through their aesthetic or scientific journey, have developed a strong, intimate link with trees. designboom attended the exhibition, aptly titled ‘trees’, to discover more about the botanical species and their unexpected qualities

8

8- Chiharu Shiota” ابری از افکار” را در Gropius Bauمی بافد

در 16 ژوئن 2019 ، gropius bau برلین مفهوم فرآیندهای دست ساز و صنایع دستی را در صحنه هنر معاصر این شهر مورد بررسی قرار داده و تاریخ خود را به عنوان موزه سابق برای هنرهای تزئینی، به عنوان نقطه شروعی درنظر گرفت. با نظارت natasha ginwala und julienne lorz ، و’ برلین همیشه به شما نیاز خواهد داشت’ با استفاده از یک مجموعه جذاب از آثار موجود و سفارش داده شده ، با روشهای سنتی تولید ، زیبایی شناسی و متریال ها ، نور خود را بر روی تمرین های  هنرمندان در شهر می افکند. به عنوان بخشی از نمایش ، هنرمند chiharu shiota یک بنای یادبود “فراتر از حافظه” را ارائه می دهد ، که آتریوم بزرگ این موسسه را پر می کند.

chiharu shiota weaves ‘cloud of thoughts’ within the atrium at gropius bau

through june 16, 2019, berlin’s gropius bau investigated the concept of craft and handmade processes in the city’s contemporary art scene, taking its history as a former museum for decorative arts as a starting point. curated by natasha ginwala und julienne lorz, ‘and berlin will always need you’ sheds light on artists’ practices in the city, with an an evocative series of existing and commissioned works that engage with traditional methods of production, aesthetics and materiality. as part of the show, artist chiharu shiota presents a monumental installation ‘beyond memory’, which infills the institution’s colossal atrium

9

9-Cai Guo-Qiang بیش از 10000 سار چینی را از مردان سفالی جنگی آویزان می کند

نمایی از تاسیسات cai guo-qiang (منظره) 2019 (جزئیات)
که در دهووا ، استان فوجیان و ملبورن ، به سفارش NGV تحقق یافت
تصویر © cai guo-qiang / عکس © عکاسی tobias titz
ازدحام پرنده های چینی دربالای سر. در طبیعت ، هنگامی که سارها مانند این گروه در کنار هم ، با حرکت همزمان هم پایین می آیند یک murmuration خوانده می شوند و هزاران سال است که فیلسوفان چینی ، جنگجویان استوایی و امپراطوران با هراس به آنها نگاه می کنند – اما چینی سفیدی است. هر یک از سار های موجود در این اثر چینی ، ابتدا توسط خالق آنها ، هنرمند معاصر cai guo-qiang ، در اثر انفجار باروت سیاه کشته شد. سپس ، آنها از مه 24 – 13 اکتبر ، در اردوگاه NGV در ملبورن ، درکنار ارتش امپراتور qin shihuang از جنجگویان مقبره سفالی در حالت سکون به حالت تعلیق درآمدند.

cai guo-qiang suspends 10,000 porcelain starlings over terracotta warriors in melbourne

installation view of cai guo-qiang’s murmuration (landscape) 2019 (detail)
realised in dehua, fujian province and melbourne, commissioned by the NGV
image © cai guo-qiang / photo © tobias titz photography

10,000 porcelain birds swarm overhead. in nature, when starlings such as these flock together like this, swooping with synchronized momentum, it is called a murmuration and for thousands of years, chinese philosophers, stoic warriors and the occasional emperor gazed up at murmurations in awe — but porcelain is white. each starling in this porcelain murmuration was first scorched black from gunpowder explosions by their creator, contemporary artist cai guo-qiang. then, they were suspended in stillness at NGV in melbourne from may 24 – october 13, aside emperor qin shihuang’s army of terracotta tomb warriors

10

10-  غول هایی که برای استراحت یک کارخانه متروکه خوابیده اند ، به مقبره تبدیل شده اند

bestiary یک مجموعه خیالی از حیوانات نیمه خیالی است. هنرمند با این موجودات زیاد بازی می کند ، اما اخیراً اتفاقی اسرارآمیز رخ داده است. به نظر می رسد که بزرگترین و سنگین ترین جانوران دو بعدی او از صفحات خود جهش یافته اند ، به اندازه غول ها  بزرگ شده اند اند، زندگی کامل داشته اند و سرانجام به این کارخانه متروکه پناه آورده اند – کارخانه ای که دقیقاً در زادگاه phlegm ، شفیلد ، انگلیس واقع شده است و از 15 ماه مارس  تا 6 آوریل برای دیدن برپا است. پس از گذراندن چند سال گذشته روی حکاکی های مسی  کوچک و نقاشی های جوهری پیچیده به اندازه چند سانتیمتر ، phlegm از شخصیت های مکرر خود در یک صحنه عظیم و سه بعدی رونمایی کرده است.

giants laid to rest in an abandoned factory turned mausoleum

a bestiary is an imaginary compendium of half-imagined animals; artist phlegm plays with these creatures a lot, but recently something eerie has happened. it seems that his largest and most cumbersome two dimensional beasts have leapt from their pages, grown the size of giants, lived full lives and have finally found refuge in this abandoned factory — a factory precariously located in phlegm’s hometown, sheffield, UK — from march 15 – april 6. after spending the last couple of years working on impossibly small copper engravings and complex ink drawings the size of a couple centimeters, phlegm has unleashed his iconic recurring characters on a massive, 3D stage

منابع:www.designboom.com

www.arel.ir

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *